עדכון לעובדים בנושא ההסעדה בקריית האו"פ ברעננה

עדכון לעובדים בנושא ההסעדה בקריית האו"פ ברעננה

עובדות ועובדים יקרים!
ברצוננו להביא לידיעתכם סקירה קצרה על נושא ההסעדה בקריית האו"פ ברעננה כפי שאנו רואים את
הדברים והפעולות שאנו עשינו ועושים בנדון.
בשנתיים האחרונות עובדים רבים באו"פ וועד הסגל המנהלי מצביעים על התנהלות לקויה סביב עניין
הפעלת חדר האוכל הבשרי והקפיטריה החלבית בקריית האו"פ ברעננה.
לצערנו, אנו מוצאים כי הרבה מתשומת הלב של הוועד המנהלי מופנית לנושא ההסעדה באו"פ וזאת לאור
תלונות של עובדים על איכות המזון, עלות הארוחות והמוצרים, אכיפת המכרזים )שונות בין הכתוב במכרז
למוצע בפועל( ושירות ויחס לעובדי האו"פ.
בחודש נובמבר 2019 המלצנו להימנע מלהכנס לחדר האוכל הבשרי לאחר עליית המחירים ובעקבות כך
הודיע המפעיל "מאכלי הצפון" על סיום הפעלת חדר האוכל על ידו באפריל 2020 . מכיוון שהנהלת האו"פ לא
הצליחה לדאוג לפתרונות הסעדה חלופיים נכנס הוועד שוב לתמונה ולקח על עצמו את האחריות למציאת
פתרון הסעדה בשרי ולולא התערבותנו זו חדר האוכל הבשרי היה נשאר סגור עוד חודשים מצב שאינו
מתקבל על הדעת.
בשלושת החודשים האחרונים, כאמור, ועד הסגל המנהלי לקח על עצמו את תפעול חדר האוכל הבשרי בכדי
וזאת ע"י עבודה מאומצת, אכפתיות Hitech ל lowtech לדאוג לרווחת העובדים, הפכנו את המקום מ
והרבה נשמה של חברי הוועד! חדר האוכל הפך למזמין, ריחני, מסודר ונקי, מקושט, מוזיקה נעימה ברקע,
פינות ישיבה בחוץ, אוכל מצוין ואף במחיר הוגן של 27 ₪ לארוחה בשרית מלאה, נמוך מהמכרז האחרון וכל
זה בתקופה מאתגרת ובזמן קצר.
הידוק ההגבלות בשבוע שלפני היציאה לחופשה המרוכזת לא איפשרו לנו להודיע באופן מסודר על הפסקת
. הפעלת חדר האוכל הבשרי על ידי הוועד, אשר קיבל על עצמו לדאוג לפתרון הסעדה עד לתאריך 24.9.20
לצערנו, לאלו שחזרו לעבוד השבוע ברעננה אין פתרון הסעדה חלבי או בשרי מכיוון שלא ניתן לפתוח חדר
אוכל במקום עבודה על פי הנחיות משרד הבריאות ויחד עם זאת לא נערכו באו"פ למציאת פתרון אחר
מבעוד מועד.
מה עשינו בכדי לטפל בבעיות אלו?:
בעניין חדר האוכל הבשרי,

עוד בטרם יצאנו לחופשה המרוכזת עמדו נציגי הוועד בקשר עם הנהלת האו"פ והציעו מתווה שבו, בהיעדר
פתרון הסעדה אחר, תמשיך חברת ל.אשל את ההתקשרות עד סוף מרץ.
לצערנו, למרות מאמצינו ונכונות הספק להמשך ההתקשרות, פערים שהתקיימו בין הוועד לאו"פ על נושא
המשך ההפעלה גרמו לכך שאופציה זו ירדה מהפרק.
עקב כך, השבוע התקיימו מספר ישיבות עם הנהלת האו"פ והוועד הביע את אי שביעות רצונו מאופן
ההתנהלות ודרש להשלים את הליך מכרז ההסעדה )החדש( בדחיפות.
בעניין הקפיטריה החלבית,
כידוע לכם שביעות הרצון של עובדי האו"פ מהמפעיל החלבי ירודה מאוד כפי שבאה לידי ביטוי בבירור
בסקר האחרון ועקב הבעיות שהוצפו על ידנו כבר למעלה משנה בדגש על נושא שירות ויחס לעובדי האו"פ,
התקיימו מספר פגישות מול הגורם המקצועי והמפעיל החלבי בדרישה לעמידה בתנאי המכרז ומתן
התייחסות לעולה מן הסקר.
לאור האמור, התבשרנו שיתבצעו שינויים והדברים ילקחו בחשבון וייושמו בהקדם, אנו מקווים שטיפולנו
בנושא נשא פרי ולא נהסס לשוב לבדוק ולעקוב אחר העניין.
כמו כן, ברצוננו לעדכנכם כי ברגע שהנחיות משרד הבריאות יאפשרו את פתיחת הקפיטריה החלבית ייעשו
כל המאמצים לפתוח בהקדם האפשרי, לחזור לשגרה ולתת פתרון חלקי.
אנו שמחים לראות את הנכונות מצד הנהלת האו"פ לענות לדרישותינו בנושא זה, אנו אף נסייע ככל שנדרש
אך בה בעת גם חוזרים ומתריעים כי אנו מודאגים מאוד איך נושא ההסעדה לעובדי האו"פ בקרייה ברעננה
יבוא על פתרונו.
אנו לא רואים מנוס שהאו"פ תצטרך לראות כיצד היא דואגת למאות העובדים באופן שיינתנו להם פתרונות
הסעדה ראויים במתחם הקמפוס ברעננה לא נקבל בשום פנים ואופן שבמקום עבודתנו בו נמצאים למעלה
מ 500 איש ביום לא יהיו פתרונות הסעדה ראויים, איכותיים ובמחיר שווה לכל נפש.
אנו נוסיף ונעדכן בכל התפתחות בנושאים אלו.
הכי חזקים ביחד!
ועד הסגל המנהלי
של האוניברסיטה הפתוחה.